قطب تولید نخودچی شهر ممقان

صنایع غذایی مامیران گل (آرد نخودچی مامیران گل)

شهر ممقان قطب تولید نخودچی

مردم شهر ممقان واقع در استان آذربایجان شرقی چند سالی است که با خرید نخود خام و تبدیل آن به نخودچی این شهر را به قطب تولید نخودچی دنیا تبدیل کرده اند. هم اکنون ۶۰ درصد تولیدات نخودچی این شهر صادر شده و ۴۰ درصد باقیمانده نیز در داخل کشور به فروش می رسد.

حسن آخوندی ممقانی مدیر عامل صنایع غذایی رمضان زاده

حسن آخوندی رئیس هیات مدیره تعاونی نخود پزی ممقان در این باره می گوید: به طور میانگین سالیانه هزار تن نخود آجیلی توسط مردم ممقان فرآوری می شود.

آخوندی گفت: با برنامه ریزی انجام شده این کارگاه ها توانایی تولید ۲۳۰ هزار تن نخودچی آجیلی را دارند اما با توجه به مشکلات فعلا ۱۰۰ هزار تن آن تامین می شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد ۱۰۰ هزار تن تولید سالیانه نخود آجیلی در ممقان صادر می شود افزود: تولید ما صادرات محور است که این صادرات به کشورهای سوریه ، عراق ،‌افغانستان،‌پاکستان ،‌ترکیه ،‌مالزی و دبی صورت می گیرد.

تاسیس شهرک نخود پزان ممقان

آخوندی از تاسیس شهرک نخود پزان ممقان خبر داد و گفت: این شهرک ۱۸ هکتاری در بهترین محل عبور سه استان آذربایجان غربی و شرقی و کردستان قرار دارد.

وی افزود: کارگاه های بزرگ که آلایندگی و تردد بیشتری دارند به این شهرک منتقل می شود و شهرک های کوچک در ممقان می مانند.

آخوندی خاطر نشان کرد: از ویژگی های اصلی تولید نخودچی در ممقان، توجه به اقتصاد مقاومتی و درون گرا بودن آن است زیرا صنعت این کار در داخل کشور و به دست اهالی ممقان پایه گذاری شده و برای تامین دستگاه ها از هیچ کشور کمک نگرفته ایم و تکنولوژی آن کاملا داخلی است.

رئیس هیات مدیره تعاونی نخود پزی ممقان ادامه داد: از برنامه های آینده ما این است که شرکت دانش بنیانی را با کمک دانشگاه تبریز در این شهر احداث کنیم.

وی به همکاری هیات مدیره تعاونی نخود پزی ممقان با سازمان بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر همکاری خوبی با سازمان بسیج سازندگی و توجه به کارگاه های کوچک و خانگی نخودپزان داشته ایم.

خرید عمده نخودچی

صنایع غذایی مامیران گل با حمایت از مدیر عامل جناب دکتر حسن آخوندی بابت تجارت چندین ساله خود در زمینه نخودچی و صادرات نخودچی به کشور های اروپایی توانسته بهترین نوع نخودچی با آنالیز تولید نماید.

جهت تهیه نخودچی مرغوب و درجه یک میتوانید با واحد فروش صنایع غذایی مامیران گل تماس حاصل فرمائید.

نخودچی ممقان
هیچ داده ای یافت نشد

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی نیاز دارید؟